GRIT Strength is een intensieve 30-minuten durende intervaltraining met max. 15 personen, waarbij je de grote spiergroepen en je conditie behoorlijk aanpakt met gebruik van halters, gewichten en een step. Je hartslag gaat hierbij flink omhoog. Je verbrandt enorm veel calorieën en je metabolisme wordt voor langere duur verhoogd. We werken met een reserveringssysteem voor een vaste plek op de deelnemerslijst of een losse training als de groep niet vol is.

De zaal is vroeg open i.v.m. het verzamelen van de materialen; kom dus op tijd!

Deze onderdelen komen aan bod:

  • We beginnen direct met een stevige, versnelde warming-up die je hartslag snel omhoog brengt.
  • Je metabolisme (verbranding) stijgt, wanneer je de step, barbell en de losse schijven pakt om je grote spiergroepen te trainen door middel van een reeks samengestelde oefeningen zoals springende lunges en squats, pushups gevolgd door omhoog springen en explosieve fitness oefeningen etc.
  • Breng jezelf naar een piek in je trainingszone door een afwisselende combinatie van kracht- en conditieoefeningen. Hierna volgen enkele zware krachtoefeningen voor het boven- en onderlichaam.
  • Elke keer als je hartslag piekt, zul je door moeten bikkelen om de laatste loodjes van een oefening te volbrengen. Kun je even niet meer? Dan stop je een paar seconden en ga je weer direct verder op de top van je kunnen.
  • We doen een stapje terug en we trainen de rug- en buikspieren met de core trainingstrack. Dit is ook meteen je cooling-down.
  • Dan zijn we klaar; tijd om je vochtbalans op peil te brengen en te stretchen. En vergeet jezelf niet te feliciteren met het volbrengen van GRIT Strength.

Wanneer geen GRIT Strength?

  • Als je zwanger bent, hartklachten, obesitas, artrose, reuma, fibromyalgie, een hoge bloeddruk of een hernia hebt.
  • Heb je wat last van je gewrichten zoals polsen, knieën of rug? Dan kun je beter eerst een andere groepstraining doen of gericht aan fitness met een herstelschema beginnen. Heb je daarna geen blessure’s meer, dan kun je wel GRIT proberen. Raadpleeg bij twijfel je arts of fysiotherapeut