Fitness begeleiding en/of gratis Fitness begeleidingstraject met 6 afspraken

Waarom gebruik maken van de gratis fitness begeleiding:

Wat je ook wilt bereiken: aankomen, afvallen, een sterkere rug, strakkere buik, betere houding, meer spiermassa, een betere conditie en je fitter en gezonder voelen; je kunt het sneller bereiken door met een professional te trainen en/of doelgericht een trainingsschema af te werken Natuurlijk train je op de manier die je zelf prettig vindt, op je eigen tempo. Maar met de juiste aanwijzingen en vooral veel afwisseling in je training, kom je sneller een stuk verder. Het kan de training ook uitdagender en leuker maken, zodat je het langer en met meer plezier volhoudt.

  • De juiste houding bij-, en de juiste uitvoering van oefeningen versterken het effect en voorkomen blessures;
  • Hoe goed ben je op de hoogte van de effecten van de training op jouw lichaam?;
  • Afvallen,  sterker worden, blessure preventie of revalidatie, sportspecifiek trainen, rugtraining etc.; onze fitnesstrainers kunnen jou goed begeleiden. Ook zonder traject;
  • Train effectief, het scheelt je veel tijd en moeite.

Extra Service: Hoe werkt ons speciale Fitness begeleiding traject?

Het traject bestaat uit 6 afspraken:

1e afspraak: Introductietraining en intake
Samen met de fitnesstrainer bespreek je o.a. je doelstelling, blessures, neem je wat basisoefeningen door en maak je kennis met de vele mogelijkheden in de zaal.
2e afspraak: Body Check
Deze afspraak is bedoeld als een 0-meting. Hoe staat het met je algehele conditie? Aan de hand van de uitkomsten van deze testen en meting én jouw persoonlijke wensen wordt er een trainingsschema opgesteld.
3e afspraak Uitleg trainingsschema
De fitnesstrainer zal samen met jou het hele schema doornemen en de oefeningen stap voor stap uitleggen.
4e afspraak: Trainingsschema uitbreiden met een groepstraining
Je doelstelling bereiken kan natuurlijk op verschillende manieren.
Het is goed om ook eens een groepstraining uit te proberen die bij jouw doelstelling past. Je traint dan in een groep in een aparte zaal en bent in een uur (soms 30 minuten) klaar.
5e afspraak: 2e Body Check
Je krijgt een nieuwe meting en gaat samen met de fitnesstrainer de resultaten vergelijken vanuit de eerste meting. Je kunt nu heel goed zien of je vooruit bent gegaan en waar je nog aan moet werken.
6e afspraak: Nieuw training schema
Het oude trainingsschema wordt aangepast is aangepast nav de resultaten van de 2e bodycheck en dat werk je weer samen met de fitnesstrainer af.
Heb je je afsprakenkaart afgewerkt dan krijg je een goodie bag.

Na het volgen van dit traject ben je klaar om zelfstandig (met begeleiding) te gaan trainen. Wij adviseren wel om geregeld een nieuwe afspraak te maken voor een nieuwe body check en/ of een nieuw trainingsschema.
Ook kan je afspraken afzonderlijk van elkaar maken zonder dat je aan het hele traject vast zit.

Hoe verder na dit traject en hoe blijf je gemotiveerd?
Het is belangrijk dat met plezier blijft trainen en dat je spieren nieuwe impulsen blijven krijgen.
Dit kan door elke 6 tot 8 weken gratis een nieuw schema te laten maken door één van de trainers. Op deze manier is er variatie, blijf je vooruitgang zien en blijf je gemotiveerd!

Een paar tips!
♦ Hou je doelstelling goed voor ogen (waar doe ik het voor, wat wil ik bereiken?).
♦  Vraag de fitnesstrainers eens naar een totaal ander manier van trainen:
bijvoorbeeld kettlebell-, circuit-, bosu bal-, of TRX training.
♦ Kijk eens naar een leuke combinatie met een groepstraining (er is veel keus).
♦ Ga samen met iemand trainen en hou de routine erin.

Succes! Wij staan voor je klaar om samen met jou je doel te bereiken